Thursday 14 April 2016

KBAT

Beberapa isi yg blh digunakan utk beberapa soalan :
1. Mengukuhkan perpaduan.
2. Kempen.
3. Ilmu.
Isi : mengukuhkan perpaduan
Contoh : perpaduan semua kaum di Msia
Langkah : Dlm hal ini, kerajaan perlu mengeratkan hubungan antara semua kaum di negara kita.
K : Maka, keharmonian akan dicapai.
I : Kempen
C : Kempen 1M
L : Dalam hal ini, saya akan bersama2 menjayakan kempen yang dianjurkan kerajaaan.
L : saya juga akan mewar-warkan kempen tersebut kepada saudara mara dan sahabat handai.
K : Maka, negara akan kekal makmur.
I : Ilmu
C : Bahasa Inggeris
S : Ini kerana bahasa Inggeris ialah bahasa komunikasi utama dunia.
L : Dalam hal ini, sy akan menguasai bahasa Inggeris dari sekarang.
L : Saya juga akan cuba berkomunikasi dalam bahasa Inggeris bersama rakan2 saya.
K : Maka, saya dapat meningkatkan imej negara

No comments:

Post a Comment

Pemimpin Negara Malaysia Sejarah Tahun 6