Monday 3 March 2014

Kertas 3 Bab 2 Tingkatan 5

Soalan umum
Nasionalisme adalah suatu usaha untuk membebaskan diri daripada tekanan pihak penjajah. Penentangan terhadap penjajah di Malaysia telh wujud sejak abad ke-19 lagi dan dilakukan oleh pemimpin tempatan dan mendapat sokongan rakyat setempat. Penentangan pada masa ini dikatakan tidak menyeluruh. Gerakan nasionalisme secara menyeluruh berlaku pada abad ke-20.
Soalan  khusus
Berdasarkan maklumat yang telah dikumpulkan, jelaskan penentangan masyarakat tempatan terhadap British dan kesan perjuangan mereka kepada Negara kita pada masa ini.
Format
Perincian
Markah penuh
Pengenalan
1.   Jelaskan latar belakang nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia Kedua.
5 markah
Isi dan Huraian
2.   Jelaskan faktor-faktor pemangkin kebangkitan nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia Kedua
30 markah

3.   Bincangkan isu yang ditulis dalam ejen penggerak kesedaran kebangsaan berikut di Tanah Melayu.
a.   Akhbar                                                       (7 markah)
b.   Majalah                                                      (8 markah)
15 markah

4.   Berdasarkan pengetahuan sejarah anda, bagaimanakah generasi hari ini membina kekuatan perpaduan bagi mengekalkan kedaulatan Negara?
15 markah

5.   Jelaskan kekuatan perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia yang dapat menjamin kesejahteraan negara dan bangsa.
10 markah

6.   Berdasarkan pengalaman sejarah anda, cadangkan cara untuk melahirkan sebuah badan atau pertubuhan yang mempunyai visi dan misi yang mantap demi Negara bangsa
10 markah

7.   Nyatakan nilai murni dan iktibar yang pelu dihayati dan diamalkan untuk mengekalkan keamanan dan perpaduan rakyat.
10 markah
Kesimpulan
8.   Rumusan
a)  Pengetahuan yang diperoleh
b)  Iktibar kepada diri, bangsa dan Negara.
c)  Harapan untuk masa depan Malaysia yang lebih cemerlang
5 markah



261 comments:

  1. cikgu ade skema x ?

    ReplyDelete
  2. skema jawapan ade tk cikguu ?

    ReplyDelete
  3. cikgu ada skema untuk soalan ini? need it so badly :(

    ReplyDelete
  4. cikgu ada skema jawapan tak??kalau ada boleh e-mail kpd saya lixuan19971@gmail.com terima kasih^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. did you get the scheme? can you please share with me? really need it. nurulnadia1997@gmail.com

      Delete
  5. cikgu ada skema bagi kertas 3 bab 2 tak?

    ReplyDelete
  6. cikgu ada skema jawapan untuk soalan in?? kalao ada boleh emel kpd saya cheeshao@yahoo.com ribuan terima kasih...:)

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. ade x skema jawapan unt soalan ini?kalo ade tolong emel kpd saya di buing.buing@ymail.com terima kasih

    ReplyDelete
  9. prlukan skema jwpn.. ad tak cikgu??

    ReplyDelete
  10. salam ckg.. boleh tak ckg hantar jawapan ke email saya..ainfunny97@gmail.com.. thanks.

    ReplyDelete
  11. tlg hantar jawapan ke email atiqah_zulkifli96@yahoo.com
    thanks

    ReplyDelete
  12. bolehkah cikgu hantar jawapan ke chengyee09031997@gmail.com ?

    ReplyDelete
  13. pls send me a copy answer.. thx :)
    anna.chenlin97@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Cikgu boleh email sya skema jawapan? kherying0310@gmail.com terima kasih cikgu!

    ReplyDelete
  15. pls send me a copy of answer thx ongshuwen97@gmail.com

    ReplyDelete
  16. bolehkan cikgu email saya skema jawapan?a.l_0911@hotmail.com terima kasih cikgu~

    ReplyDelete
  17. Assalammualaikum cikgu, saya nak skema jawapan boleh? nak secepat mungkin kalau boleh hari ni. email saya nadiahmustaza97@gmail.com terima kasih bnyk :)

    ReplyDelete
  18. Cikgu , saya nak skema jawapan ~ Boleh email saya jawapan take cikgu ? terima kasih cikgu crazypanda0711@Hotmail.com

    ReplyDelete
  19. Cikgu , saya nak skema jawapan ~ Boleh email saya jawapan take cikgu ? terima kasih cikgu crazypanda0711@Hotmail.com

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum. Cikgu, tolong emailkan jawapan dekat saya bolehhh? nursyasya85@yahoo.com. Nak guna nextweek. terima kasih :)

    ReplyDelete
  21. pls send me a copy of the answers at harveenakaur@gmail.com
    thanks

    ReplyDelete
  22. cikgu, boleh send me a copy of jawapan?? thrainelee@hotmail.com thanks cikgu! :D

    ReplyDelete
  23. cikgu boleh bagi jwp kpd saya ke?? lotheng111@gmail.com
    thx!!!

    ReplyDelete
  24. cikgu , boleh send jawapan kepada saya tak ? whitegurlz_97@yahoo.com . terima kasih :)

    ReplyDelete
  25. slm cikgu. bole send skema jwpn kepada sy x? piji_97@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  26. teacher, pls send me a copy of answer...thx...wenchin0820@hotmail.com

    ReplyDelete
  27. Cikgu, bolehkah saya dapatkan skema jawapan untuk ini? mayxuan52@gmail.com. Ribuan terima kasih cikgu.

    ReplyDelete
  28. teacher pls reply the ans thanks piaopiaoguizu@gmail.com

    ReplyDelete
  29. cikgu , mntak tolong . nk jawapan secepat mungkin esok exam :'( abe_syakila_cute@yahoo.com

    ReplyDelete
  30. cikgu , sy nak skema jawapan boleh tak ? email saya anafeeqah1997@gmail.com . terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  31. Cikgu tolong e-mailkan skema esok saye ade exam.. tolong cikgu.. ni email xharriszierax@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Cikgu tolong emailkan jawapannya kepada saya. Terima kasih... muruganklg@yahoo.com

    ReplyDelete
  33. please send me a copy of answer,thanks yyvonnee97@gmail.com

    ReplyDelete
  34. Cikgu tolong hantar skema jawapan ke fakriyuddinyahya@yahoo.com boleh ?? Terima kasih :)

    ReplyDelete
  35. Cikgu tolong emailkan skema jawapan ke email saya boleh cikgu? nalifahilyana@gmail.com boleh? Terima kasih cikgu. I need it ASAP cikgu.

    ReplyDelete
  36. Cikgu tolong hantar jawapan ke ranjanishanmugam35@gmail.com

    ReplyDelete
  37. cikgu tlg emailkan skema jwapan utk saya sekali amalazman97@gmail.com

    ReplyDelete
  38. Saya nak jugakkkkkk,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  39. cikgu, saya nak skema jawapan boleh ?? my email jamiechong16@gmail.com
    thank you teacher!!:D

    ReplyDelete
  40. Salam, cikgu ada skema tak? Boleh tolong e-mailkan kepada saya, di aishah_sha26@yahoo.com ? terima kasih!

    ReplyDelete
  41. salam, cikgu nak skema :) email di zainorursa@gmail.com

    ReplyDelete
  42. cikgu, ada skema tak~ emergency e-mail= agnesangys1997@gmail.com

    ReplyDelete
  43. salam cikgu.. bleh emailkan sy skemanya.. kalau bleh mlm ni coz esok sy ad exam sej paper 3.. tolong sgt2.. email di izuddinaiman@yahoo.com

    ReplyDelete
  44. skema jawapan pls. email : lilyyyling97@gmail.com

    ReplyDelete
  45. cikgu, ada skema jawapan tak ? tolong email kat saya ? shamira_4297@yahoo.com. Esok exam paper tiga huhu

    ReplyDelete
  46. Cikgu.. ada skema jawapan x? emelkan boleh..? kat syafiqah_aqilah97@yahoo.com Terima kasih

    ReplyDelete
  47. cikgu .. bantu kami.. esok exam paper 3 bab ni.. please,,,, :(

    ReplyDelete
  48. cikgu emailkan skema jawapan @ tropperbalang97@yahoo.com
    ASAP.

    ReplyDelete
  49. Cikgu, boleh tak saya nak skema jawapan ? email : aiman_arizoz@yahoo.com

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum cikgu. Boleh hantar skemanya ke kwonbingu@yahoo.com? Esok saya ada K3 Sejarah.

    Terima kasih♡

    ReplyDelete
  51. skema jawapan pls
    email :: elaine.kam156@gmail.com

    ReplyDelete
  52. boleh tak tolong emailkan skema ke shamputra01@gmail.com TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  53. cikgu , boleh saya minta skema jawapan ni ? email : taixy_0811@hotmail.com tq.

    ReplyDelete
  54. can i have the skema answer ?pls...
    yihanlooi1997@gmail.com
    thx

    ReplyDelete
  55. Cikgu , boleh tak saya nak skema jawapan ni ? i need it ASAP . Thank you Fyqaheyqah@gmail.com

    ReplyDelete
  56. cikguu , saya perlukan skema pleasee email kat zainorursa@gmail.com

    ReplyDelete
  57. CIkgu, nak skema jawapan !! Email leezeng14@gmail.com !! thank you !!

    ReplyDelete
  58. Cikgu, boleh tak bagi skema jawapan? Thank you so much. kahhoucheah@gmail.com

    ReplyDelete
  59. Cikgu tolong emelkan skema. charinder97@gmail.com

    ReplyDelete
  60. ckgu nk skema. email. nurulemmazzx@gmail.com

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum Cikgu,boleh saya dapatkan skema jawapan cikgu?kalau boleh secepat mungkin Cikgu,emailkan kpd sy.eixon@gmail.com terima kasih Cikgu :)

    ReplyDelete
  62. cikgu tolong emelkan skema. terima kasih nengkm@gmail.com

    ReplyDelete
  63. Hahaha. Kamu semua takkan dapat jawapan laa. Ingat BAWAK BUKU TEKS!! Semua FAILLLL
    -NLiz A.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuuuu teacher dh hipstur la sekarang

      Delete
  64. skema jawapan ,tolong email kepada yongroung9097@gmail.com
    thx

    ReplyDelete
  65. skema jawapan... championgy@gmail.com

    ReplyDelete
  66. assalammualaikum. cikgu nak skema jawapan. boleh tk hantar harini? saya exam sejarah paper 3 esok. terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  67. Fail? Ada Aku Kesah?!?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh Ennada Ka*j* ???

      Delete
    2. salam boleh hntr ke alamat emel saya leenoyu_izaeteaiy@yahoo.com sekarang saya tunggu ni

      Delete
  68. CIkgu tolong bagi skema jawapan, saya hedak ingin lulus sejarah krana kertas sejarah kali ini memang susah untuk kertas 1 dan 2 oleh itu sy perlu mendapat markah penuh dlm kertas 3. email saya ialah okjijiko@gmail.com
    Nama saya Bond K. dan nama kawan saya V. Joshua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sarcastic sangat la. Budak 5J pandai sangat kan. Tak perlu skema jawapan. Yudesh esok tubas library

      Delete
    2. WOW XNAK HA3 ulat buku WAAAAAAAA

      Delete
  69. Esok curi skema jawapan kat perpustakaan aku

    ReplyDelete
  70. Cikgu,boleh cikgu tolong email saya jawapan hari ini?saya perlukan esok. email @ patriciayongjiayi@gmail.com. Terima kasih

    ReplyDelete
  71. cikgu , tolong email skema jawapan pada saya sarah_atiqah97@yahoo.com .. terima kasih . kalau boleh secepat mungkin sbb esok da paper 3 .. terima kasih sekali lagi .

    ReplyDelete
  72. cikgu tolong email skema jawapan amira_berrychoco@yahoo.com . terima kasih

    ReplyDelete
  73. cikgu skema plss
    jupiter1497@gmail.com

    ReplyDelete
  74. cikgu boleh tak email sy skema jawapan please shan_0529@hotmail.com thanks

    ReplyDelete
  75. NORLIZA YEAYYYYYYY SEMUA A+++ ADE AKU KESAHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  76. Siti Sarah dari SMKTT?

    ReplyDelete
  77. assalamualaikum cikgu... ade skema jawapan tak...perlu sngt sbb esok ade paper 3....

    ReplyDelete
  78. Kertas 3 sudah habis......ada aku kisah??!!

    ReplyDelete
  79. cikgu tolong email skema jawapan huichean88@gmail.com,
    terima kasih cikgu...
    Selamat Hari Guru:)

    ReplyDelete
  80. Cikgu,, nak skema jawapan bole tak ... email kat saya di azrieqeirza@gamil.com :)

    ReplyDelete
  81. cikgu saya nak skema jawapan boleh. email kat saya fea_nabilla@hotmail.com. terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  82. cikgu tolong emailkan skema jawapan, saya amat memerlukannya cikgu. aina.azlan@hotmail.com

    ReplyDelete
  83. cikgu boleh email kat saya tak jawapan. atikahmustaza@gmail.com, nk pakai esok..terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  84. cikgu tolong email jawapan. tiffanychai@hotmail.com terima kasih.

    ReplyDelete
  85. Salam cikgu. Boleh tak send jwpan mlm ni sbb esok nak pakai. daniella_chaos@yahoo.com

    ReplyDelete
  86. siapa boleh email jawapan kepada saya? terima kasih. tiffanychai@hotmail.com

    ReplyDelete
  87. cikgu, boleh email skema jawapan pada saya secepat mungkin. Minggu nie saya ada exam paper 3. Email to zaidi40@gmail.com. TQVM

    ReplyDelete
  88. Tolong emailkan skema jawapan @ ahmadizzuddin34@yahoo.com Thanks.

    ReplyDelete
  89. cikgu, tolong emailkan kepada saya skema japawan aqilahnurshahruddin@gmail.com

    ReplyDelete
  90. Ssz sarah zakaria12 July 2014 at 22:09

    Assalamualaikum cikgu. Cikgu mmg boleh email kan ke jwpn soalan kertas 3 ni. Kalo boleh ni email saye, shera2906@yahoo.com

    ReplyDelete
  91. assalamualaikum cikgu, boleh tak saya nak skema jawapan untuk kertas 3 bab 2 tingkatan 5 ni ?? email kat saya di ainezzati97@yahoo.com
    terima kasih.. ^^

    ReplyDelete
  92. salam cikgu. mohon emailkan kepada saya skema jawapan kertas 3 sejarah bab 2 kepada saya boleh. urgent. email kepada ciklolipop_04@yahoo.com .terima kasih. selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  93. Cikgu saya mohon skema jawapan..emailkn ke tuannuramirul@yahoo.com..tq,slamat hr raya

    ReplyDelete
  94. salam..ckgu sy perlukn skema jwpn..amirahruzfah12@gmail.com

    ReplyDelete
  95. assalamualaikum cikgu,tlg emailkan skema jwpn ke hanayusof97@gmail.com
    please...terima ksih..
    selamat hari raya maaf zahir batin..

    ReplyDelete
  96. Assalamualaikum cikgu..minta tolong emailkan skema jawapan ke sakuramidori55@gmail.com..
    Selamat hari raya Aidilfitri =) Terima kasih

    ReplyDelete
  97. assalamualaikum cikgu ..tolong emailkn skema jawapan ke sue.sweetz@yahoo.com
    terima kaseh cikgu...

    ReplyDelete
  98. Assalamualaikum cikgu.. tolong emailkan skema jawapan ke nadiraakmal@yahoo.com .terima kasih bnyk2 cikgu ^-^

    ReplyDelete
  99. assalamualaikum cikgu. tolong email skema jawapan. asrihasif@gmail.com terima kasih

    ReplyDelete
  100. ckgu, tolong email jawapan (vtadeclaye@gmail.com). sa perlu jawpn dgn segera. terima kasih

    ReplyDelete
  101. cikgu, boleh tolong emelkan di emel sy (deqnajiehah@gmail.com).. terima kasih.. currently sangat memerlukannya

    ReplyDelete
  102. cikgu boleh saya dapatkan skema soalan ni ? cikgu emel kan dekat izzatioth@hotmail.com

    ReplyDelete
  103. cikgu e-mailkan saya skea jawapan cahaya.farzana@gmail.com

    ReplyDelete
  104. salam cikgu, boleh cikgu emelkan skema jawapan soalan ini ke ni9e_se7en@yahoo.com.my ? saya harap cikgu dapat membantu. terima kasih cikgu^^

    ReplyDelete
  105. cikgu..boleh tlg emailkn saya skema jawapan utk soaln in ke fidellmarthinez@gmail.com.bantuan cikgu amat saya hargai. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fidellmarthinez@gmail.com

      Delete
  106. cikgu..saya nak skema jawapannya boleh x..ni utk percubaan saya lepas raya ni..terima kasih banyak-banyak cikgu..cikgu hantar kat adawiyahainul@gmail.com

    ReplyDelete
  107. selamat hari raya cikgu... saya juga nak skema jawapan... boleh x cikgu hantar kat nanain_97@yahoo.com..jasa cikgu akan dikenang

    ReplyDelete
  108. Cikgu, mintak tolong kasi jawapan kat email saya boleh.. urgent nii.. izzatsyakir_ijat97@yahoo.com

    ReplyDelete
  109. cikgu... nak skema jawapan leh x???? @ white_angelisbad@yahoo.com

    ReplyDelete
  110. cikgu . nak skema jawapan . fazrina_dusuki@yahoo.com

    ReplyDelete
  111. cikgu, nak skema jawapan boleh? anisa_salleh@yahoo.com. next week nak guna dah. thank you.

    ReplyDelete
  112. assalam, ckgu nk skema boleh? email : cinderelly_blue@yahoo.com
    THNKS ckg. smga dprmudahkn urusan ckg pd msa akn dtng :D

    ReplyDelete
  113. assalam, ckgu nk skema boleh? emel saya ainajwa957@gmail.com
    Thanx ckgu. smga dprmudahkn urusan ckg pd msa akn dtg. :)

    ReplyDelete
  114. cikgu, saya nak skema jawapan boleh??? boltzemran@yahoo.com emel saya.
    terima kasih cikgu...

    ReplyDelete
  115. cikgu boleh tolong emailkan skema jawapan. saya perlukannya kerana isnin ini saya sudah mula trials. thanks. ini emailnya aqilahdesa97@gmail.com

    ReplyDelete
  116. cikgu ,boleh tolong emailkan skema jawapan ni ? ini emailnya miera4xenix@gmail.com. sy hrp cg dpt emailkan sbb trial sy isnin ni. TQ

    ReplyDelete
  117. salam cikgu... minta tolong emailkn skema jwpn jgak :) email saya fanadiaz97@yahoo.com.my
    thank u cikgu :)

    ReplyDelete
  118. cikgu, minta tolong emailkan skema jawapan dia sekali. kalau boleh dengan segera kalau cikgu tak keberatan. minta maaf dan terima kasih .

    blythevintage@gmail.com

    ReplyDelete
  119. salam cikgu boleh saya mintak skop juga ... ava_florence@live.com

    ReplyDelete
  120. Nak skema jawapan juga. Pleaseeeeeeee :( sarahsera2@gmail.com

    ReplyDelete
  121. salam cikgu nak jwapan juga pleasee.. cak_luqman01@yahoo.com

    ReplyDelete
  122. Assalamualaikum, cikgu :) saya nak jawapan please.... hari ni jugak boleh? saya nak guna esok. send pada - ain.zaty@gmail.com

    ReplyDelete
  123. CIkgu, boleh tolong email kan skema jawapan tak? Ribuan terima kasih alwinngkk@hotmail.com

    ReplyDelete
  124. Cikgu boleh e-mel skema jawapan kepada saya tak? fabian_zack@hotmail.com
    Terima Kasih :)

    ReplyDelete
  125. cikgu, boleh e-mel skema jwapan kepada saya tak ? ashraff97@gmail.com

    ReplyDelete
  126. cihgu ,boleh e mel skema jawapan kepada saya tak ? lisahoyueey@yahoo.com
    terima kasih ! >u<

    ReplyDelete
  127. Boleh tolong email jawapan kepada hanneritazainal@yahoo.com

    ReplyDelete
  128. mursyidmarzuki98@gmail.com ...... nk skema......!

    ReplyDelete
  129. Assalamualaikum cikgu :) Maaf mengganggu. Boleh saya dapatkan skema jawapan? Terima kasih cikgu. May Allah bless :)
    nurhaninah@yahoo.com. terima kasih :)

    ReplyDelete
  130. asaalamualaikum cikgu , boleh tk saya nak skema jawapan ? sy nk pakai nanti ujian mac . hope cikgu email sy dengan segera :) ni email nurauni1098@yahoo.com

    ReplyDelete
  131. Maaf menggangu, bolehkah saya dapat skema tu? elibrettejane@gmail.com terima kasih banyak banyak.

    ReplyDelete
  132. Cikgu,bolekah cikgu hantar skema jawapan kepada saya? shawyit@icloud.com
    Terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  133. Cikgu, bolehkah cikgu tolong hantar skema jawapan kepada saya? huifern.lim@gmail.com
    Terima kasih byk byk cikgu.

    ReplyDelete
  134. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  135. Bolehkah cikgu email jawapan kepada saya ?? fentingkow@yahoo.com

    ReplyDelete
  136. cikgu boleh email jawapan ke suviesha@hotmail.com

    ReplyDelete
  137. bagi skema jawapan sekarang!!!

    ReplyDelete
  138. cikgu..boleh emailkn sy jawapannya? sy perlu sngt2.tq.... nurulanis3913@gmail.com

    ReplyDelete
  139. cikgu,boleh tak tolong send kat saya skema jawapan?? cecilia5671@gmail.com. thanks

    ReplyDelete
  140. cikgu, boleh send skema jawapan kpd saya? vladrockmetal86@gmail.com , tq

    ReplyDelete
  141. cikgu, boleh hantar skema jawapan dkt saya? lana_ira942000@yahoo.com thanks

    ReplyDelete
  142. emailkan utk saya...URGENT!!! husnabatrisyia0609@yahoo.com

    ReplyDelete
  143. answr sheet please.....
    saifulamir98@gmail.com

    ReplyDelete
  144. cikgu boleh hantar skema jawapan dekat saya tak ? fathiahalia98@gmail.com .. pls cikgu pls .. hehe thanks ;)

    ReplyDelete
  145. cikgu boleh nak skema jwp?pls cikgu~
    charmaine_girl@hotmail.com

    ReplyDelete
  146. cikgu boleh nak skema jawapan? terima kasih
    chainamyong98@gmail.com

    ReplyDelete
  147. cg nk skema jawapan boleh , terima kasih
    adlnshda@yahoo.com

    ReplyDelete
  148. cikgu sarah.... boleh emailkan saya skema jawapan kertas 3 bab 2 tingkatan 5.... terima kasih cikgu.
    fadwaziyad14@gmail.com

    ReplyDelete
  149. cikgu saya nak skema jawapan boleh ? urgent sangat .. fathiahalia98@gmail.com .. terima kasih

    ReplyDelete
  150. saya nak skema jawapan boleh? urgent :) popular_gurlz@yahoo.com

    ReplyDelete
  151. Assalam cikgu.. boleh email kan skema jawapan ni ke email saya... nurul13111998@gmail.com
    terima kasih..

    ReplyDelete
  152. Assalamualaikum cikgu , saya perlukan skema jawapan . send kat email boleh cikgu ? aminkk13@gmail.com

    ReplyDelete
  153. Selamat sejatera cikgu...saya perlu skema jawapan ni... bolehkah cikgu email kpd sye?

    ReplyDelete
  154. bolehkah cikgu email kpd sye? calebong123@hotmail.com

    ReplyDelete
  155. cikgu emailkan saya jawapan dia boleh tak ? emailkan kepada kentutbusuk7@gmail.com . saya nk guna bahan ini hari isnin . thanks cikgu

    ReplyDelete
  156. cikgu emailkan saya jawapan kertas 3 ini kepada stupidlazyhuman98@gmail.com...tolong tolong...terima kasih banyak !

    ReplyDelete
  157. cikgu emailkan saya jawapan kertas 3 ini kepada stupidlazyhuman98@gmail.com...tolong tolong...terima kasih banyak !

    ReplyDelete
  158. sesiapa yg dpt jwpn tu tlg emailkn dekat sy..... hhamzah02@gmail.com terima kasih ye

    ReplyDelete
  159. cikgu emailkan jawapan ke raihanahjaffarulla28@yahoo.com

    ReplyDelete
  160. salam sejahtera cikgu... bolehkah cikgu email kpd jenniesxue@gmail.com ? terima kasih....

    ReplyDelete
  161. Salam ckgu, boleh ckgu emailkan jawapannya? queridarulezs@gmail.com
    terima kasih sekiranya sudi membantu

    ReplyDelete
  162. cikgu boleh tolong emailkan jawapannya tak? sahrir_64@yahoo.com
    terima kasih cikgu, doakan2lah esok saya exam :)

    ReplyDelete
  163. Assalamualaikum cikgu, boleh saya minta skema jawapannya? ini email saya, nurjulina.lynn@gmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  164. cikgu saya perlukan skema jawapan. tolong hantar ke email saya harishinirishini@yahoo.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  165. Cikgu tolong emel skema jawapan shangz_veloo@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  166. cikgu saya perlukan skema jawapan. tolong hantar ke email saya kennylim23.10@gmail.com

    ReplyDelete
  167. cikgu saya perlukan skema jawapan. tolong hantar ke email saya kennylim23.10@gmail.com

    ReplyDelete
  168. cikgu tolong emailkan skema kpd saya sapinisukidi@yahoo.com

    ReplyDelete
  169. tolong email skema jawapan kepada sthanusah@gmail.com
    tq!

    ReplyDelete
  170. tolong email skema jawapan kepada sthanusah@gmail.com
    tq!

    ReplyDelete
  171. tolong emailkan skema jawapan kepada nurulamani468@gmail.com tq cikgu.

    ReplyDelete
  172. cikgu,tolong emailkan skema jawapan kepada ljmvictor@hotmail.com ...thank you cikgu

    ReplyDelete
  173. please email-kan answer at nuraseelaariffin@ymail.com

    ReplyDelete
  174. please email answer to huimin_0623@outlook.com

    ReplyDelete
  175. cikgu,boleh email jawapan kepada jieying_98@hotmail.com
    tq

    ReplyDelete
  176. cikgu,boleh email jawapan kepada min_si18@hotmail.com

    ReplyDelete
  177. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  178. assalamualaikum cikgu minta maaf mengganggu , boleh cikgu hantar jawapan kat saya sebab saya perlukan esok dan saya baru jumpa cikgunya website. asyahalu9@gmail.com

    ReplyDelete
  179. cikgu tolong hantar jawapan kat saya sebab esok ada exam sejarah3..terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  180. cikgu boleh tak saya nak skema jawapan untuk soalan ni?ni email saya, fatinathirah191@gmail.com terima kasih cikgu.

    ReplyDelete
  181. Assalamualaikum cikgu, boleh cikgu hantarkan skema jawapan soalan ini kepada saya? via email nursyahzananihuda@gmail.com

    Terima kasih, cikgu!

    ReplyDelete
  182. cikgu, boleh cikgu hantarkan skema jawapan untuk soalan ini kepada saya? via email jiahui98__lee@hotmail.com
    Terima Kasih cikgu

    ReplyDelete
  183. Cg ad skema x?? Kalau ad boleh email kat sini riri6298@gmail.com..

    ReplyDelete
  184. assalamualaikum cikgu , boleh tak tolong emailkan skema jawapan soalan ni untuk saya? email dekat norazizahsafuan@yahoo.com . minta jasa baik cukgu ye terima kasih ;)

    ReplyDelete
  185. assalamualaikum cikgu. cikgu, boleh tak cikgu tolong emailkan skema jawapan soalan kertas 3 tingkatan 5 bab 2 ni? ni email saya insyirahmohd2112@gmail.com . terima kasih cikgu. maaf menyusahkan.

    ReplyDelete
  186. Cikgu boleh saya mntak skema x???
    Cikq98@gmail.com

    ReplyDelete
  187. assalamualaikum , saya nak skema bole tak utk sej k3 spm 2015
    email dekat , awatif_suhaimi@yahoo.com.my

    ReplyDelete

Pemimpin Negara Malaysia Sejarah Tahun 6