Sunday 15 January 2023

Skrip Moderator Webinar Online

 Selamat datang ke webinar hari ini. Nama saya [Nama Moderator] dan saya akan menjadi tuan rumah anda untuk sesi ini. Sebelum kita mula, saya ingin memberitahu beberapa peraturan asas untuk memastikan kita mempunyai perbincangan yang produktif dan menarik.

Pertama, pastikan mikrofon anda dalam keadaan senyap ketika anda tidak bercakap. Ini akan membantu untuk mengurangkan bunyi latar dan gangguan.

Kedua, sila gunakan ciri sembang untuk bertanyakan apa-apa soalan yang anda ada sepanjang persembahan. Pembentang kami akan memantau sembang dan akan menjawab soalan anda semasa sesi soalan jawab pada akhir.

Ketiga, ingat bahawa webinar ini direkodkan dan akan diperolehi oleh peserta selepas acara.

Sekarang, saya ingin memperkenalkan pembentang kami hari ini. Pembentang pertama kami ialah [Pembentang 1], yang akan membincangkan [topik]. Berikutnya, kami mempunyai [Pembentang 2], yang akan berkongsi pandangan mereka tentang [topik].

Tanpa berlengah lagi, mari kita mula. [Pembentang 1], sila mulakan persembahan anda.

 

Selepas persembahan,

Terima kasih, [Pembentang 1] atas persembahan yang memberi maklumat itu.

Berikutnya, kami mempunyai [Pembentang 2], yang akan membincangkan [topik]. [Pembentang 2], sila mulakan persembahan anda.

 

Selepas persembahan,

Terima kasih, [Pembentang 2] atas persembahan yang memberi maklumat itu.

Sekarang, kami akan buka sesi soalan jawab. Pembentang kami akan sedia untuk menjawab apa-apa soalan yang anda ada. Sila gunakan ciri sembang untuk bertanyakan soalan anda, dan pembentang kami akan menjawabnya dalam tertib yang diterima.

Sekali lagi, terima kasih kerana menyertai kami hari ini. Kami berharap anda mendapati webinar ini memberi maklumat dan berharga. Sila tetap mengikuti maklumat tentang webinar akan datang. Selamat hari!

No comments:

Post a Comment

Pemimpin Negara Malaysia Sejarah Tahun 6