Thursday 21 March 2013

Soalan KBKK Kertas 3

4.  Langkah-langkah yang diambil oleh Malaysia dalam usaha untuk memejukan ekonomi negara
1.menguasai pelbagai kemahiran
2.melengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan
3.menjaga keamanan negara
4.mengekalkan kedaulatan negara
5.mengukuhkan perpaduan kaum
6.kreatif dan inovatif
7.mengalakkan pelaburan asing
8.menambah bilangan tenaga mahir
9.mengurangkan kerenah biokrasi
10.meluaskan pasaran
11.melakukan penyelidikan dan pembangunan
12.memperatkan hubungan diplomatik
13.menjadikan negara hub halal
14.menambah intitusi pengajian tinggi
15.meningkatkan kecekapan pentadbiran kerajaan



5. Kejayaan Malaysia dalam sektor ekonomi di peringkat antarabangsa
1.industri petrokimia
2.pelaburan dalam bidang petroleum di  luar negara
3.pengangkutan tambang murah
4.industri pembuatan kapal
5.industri maritim
6.perkidmatan cemerlang peringkat dunia
7.wujud bandar warisan
8.pengiktirafan UNESCO
9.Le Tour De Langkawi
10.penganjuran hoki piala remaja dunia


6.a) Cabaran yang dihadapi oleh Malaysia pada abad ke 21 bagi menjamin kemakmuaran ekonomi negara
1.kekurangan modal
2.kejatuhan pasaran saham
3.kurang teknologi moden
4.masih bergantung kepada teknologi luar
5.pengurusan tidak cekap

b) Langkah-langkah untuk mengatasi cabaran tersebut
1.menguasai pelbagai ilmu pengetahuan
2.menguasai teknologi terkini
3.meluaskan passaran baru
4.melaksanakan e-dagang
5.memperhebatkan promosi hasil keluaran

7. Nilai-nilai miurni daripada perkembangan ekonomi Negara
1.mengukuhkan kerjasama
2.mengeratkan perpaduan kaum
3.meningkatkan jati diri
4.kebijaksanaan pemimpin
5.berdaya  saing
6.amanah dalam melaksankan tugasan
7.berani mengambil risiko
8.tabah menghadapi rintangan
9.bijak memanfaatkan sumber
10.cekap mengambil peluang 

8.Rumusan
1.kita mestilah menjaga keamanan negara
2.kita mestilah mengeratkan perpaduan kaum
3.kita mestilah meningkatkan ilmu pengetahuan
4.kita mestilah menguasai pelbagai kemahiran
5.kita mestilah berani mengambil risiko untuk kebaikan
6. berharap agar Malaysia mempunyai teknologi yg lebih moden
7. berharap agar Malaysia maju dalam semua bidang
8.berharap agar Malaysia dapat mengekalkan perpaduan kaum
9.berharap agar Malaysia dapat mengekalkan kedaulatan Negara
10.berharap agar Malaysia mampu melahirkan generasi yang lebih cemerlang

Credict to
Syamil Hazieq, NORZAIRIN BINTI SHAHADAN, SITI NUR AIN BINTI AZMI
5 Rajin

92 comments:

  1. cikgu< tolong email dekat saya boleh . terima kasih ^^ atifajumat@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. salam ckgu , boleh tlong emailkan kat saya yg ni secepat mungkin ye cikgu.... nie email saya aidawani95@yahoo.com ... terima kasih cikguu .

    ReplyDelete
  3. Cgu bolh tolong hantar ne kt emil saya.genevivie.wilson.7@facebook.com TQ

    ReplyDelete
  4. please e-mail for me...
    nvsions@yahoo.com
    thanks :)

    ReplyDelete
  5. syukur ke hadrat Allah s.w.t. kerana ada juga insan yang menolong saya membuat kerja rumah Sejarah ini...

    ReplyDelete
  6. cikgu, tolong emel kat saye. erinjamal@gmail.com

    ReplyDelete
  7. cikgu tolong emailkan ke email saya untuk kertas tiga tingkatan 5 bab 2 :) thakiu email : yxiian8@gmail.com…

    ReplyDelete
  8. cikgu, tolong email kepada saya :) (hanisahhilmi@hotmail.com) terima kasih banyak banyak

    ReplyDelete
  9. tolong email cikgu chejira@yahoo.com..tima kasih

    ReplyDelete
  10. cikgu,, jawapan utk kertas 3 tingkatan 5 bab 3 ad x?

    ReplyDelete
  11. ASKUM tlong emailkan boleh...??? wanyezthebest@gmail.com (A.S.A.P)

    ReplyDelete
  12. cikgu tlg email kan saya . feti_tehah@yahoo.com ASAP.thank you :)

    ReplyDelete
  13. Boleh tolong email kan?
    (idont.knowyou15@gmail.com)

    ReplyDelete
  14. tlg email...

    ReplyDelete
  15. cikgu tolong emailkan kt sy boleh??
    secepat yang boleh ??
    eein_zrin@yahoo.com

    ReplyDelete
  16. Hey thanks a lot :) InsyaAllah this will help me for this exams tomorrow :)

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. thnx
    can help exam tomorrow

    ReplyDelete
  19. cikgu..boleh tlong emailkan tak ? ini email sya, nurr_hazzieyrah@yahoo.com

    ReplyDelete
  20. Cikgu boleh tolong email kan?
    >>arminedenise96@gmail.com<<
    thank you.

    ReplyDelete
  21. tolong add this webpage kat fb fakir ekzam boleh?

    ReplyDelete
  22. tlg email dkt sy pls tq. yusrinayh@hotmail.my

    ReplyDelete
  23. tlg email dkt saya,sakura_blossom234@yahoo.com

    ReplyDelete
  24. cikgu tolong emailkan aidaaqilah96@yahoo.com . terima kasih

    ReplyDelete
  25. Saya nak bab 6 utk sejarah p3 boleh tak?

    ReplyDelete
  26. Cikgu,boleh tolong email saya soalan kbkk paper 3 sejarah & soalan paper 3 bab 9.2 tingkatan 4

    ReplyDelete
  27. tlg email ke baby_cool1996@yahoo.com

    ReplyDelete
  28. cikgu tolong emailkan kt saya boleh? ain_cute_teddy_bear@yahoo.com

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum cikgu...tolong emailkan kat saya sejarah paper 3 bab 8 dan 9 tingkatan 4.... ke palmaputri @ yahoo.com.

    ReplyDelete
  30. ASSALAMUALAIKUM CIKGU .. emailkan kat email saya are_dieyla27@yahoo.com sejarah kertas 3 bab 8 tingkatan 5 ye

    ReplyDelete
  31. cikgu tolong emailkan untuk saya yang ini thaeyeini@yahoo.com thank you

    ReplyDelete
  32. cikgu , boleh emailkan saya jawapan penuh untuk soalan kbkk no.4 . nie email saya ku_teha97@yahoo.com . terima kasih :)

    ReplyDelete
  33. cikgu boleh emailkan untuk saya yang ini...azlanshah0426@gmail.com...thank you.:)

    ReplyDelete
  34. Assalam cg blh tlg emailkn utk sya yang ni..atynnabilah96@gmail.com.tq

    ReplyDelete
  35. cikgu.. terima kasih.. saya copy ya..

    ReplyDelete
  36. salam cikgu,,tlg email kat yang ni secepat mungkin...shuhadadzulkifli@yahoo.com

    ReplyDelete
  37. askum cikgu tolong emailkan kat saya boleh , terima kasih . ni email saya wafaz_gegar@yahoo.com

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam cgu bleh tolong emailkan untuk sya khairulangler@gmail.com sya amat mnghrpkan bntuan cgu trima kasih

      Delete
  39. sy nak langkah/kejayaan/cabaran dalam politik dgn sosial boleh x?

    ReplyDelete
  40. cg tolong emailkan kepada saya akueteha@gmail.com

    ReplyDelete
  41. assalamualaikum cikgu, tolong email kan kat saya boleh? sharizanlatih71@gmail.com
    terima kasih atas kerjasama cikgu

    ReplyDelete
  42. cikgu , tolong email kan kat saya boleh ? nurularisha.na@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Assalammualaikum cikgu , boleh emailkan kepada saya ? adib_warboy97@yahoo.com . terima kasih cikgu :)

    ReplyDelete
  44. cikgu, tolong email untuk saya boleh? dianawschua@gmail.com terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  45. cikgu. tolong email utk sy. wani_ahsha97@yahoo.com. terima kasih cikgu

    ReplyDelete
  46. ckgu tlg emel kn kt sini novadeclaudia@rocketmail.
    tq ckgu.

    ReplyDelete
  47. Cikgu, minta tolong emailkan kepada saya boleh? ahbabulmusthofa97@gmail.com.
    Terima kasih cikgu.

    ReplyDelete
  48. cikgu, r u willing to share this with me?
    fb : exam scope

    ReplyDelete
  49. tolong email kan link ni kat saye.. please now

    ReplyDelete
  50. Terima kasih ^^ sangat membantu ♥

    ReplyDelete
  51. assalamualaikum.....cikgu bleh tolong email kat sya
    ni email sya �� : shyy_68@yahoo.com
    thx sgat

    ReplyDelete
  52. salam cikgu , tolong emailkan dekat saya secepat mungkin boleh? Saya nak guna untuk kertas 3 next week.
    nurzulaikha2401@gmail.com
    Terima kasih cikgu.

    ReplyDelete
  53. assalammualaikum cikgu, boleh tolong emelkan kat saya jawapan nh ftinamirah77@yahoo.com

    ReplyDelete
  54. assalamualaikum cikgu . boleh tak email kat saya jawapan nih untuk saya copy and share dengan kawan sekelas for prepared exam nanti . (syasha98_wala@yahoo.com) . terima kasih

    ReplyDelete
  55. assalam cg..blh tlh emailkan jwpn ni ke nurulatthiraalia@gmail.com..tq

    ReplyDelete
  56. cikgu boleh tlg emailkan jwpn ni ke farritaluv@gmail.com

    ReplyDelete
  57. cikgu tolong emailkan pada saya dekat
    asnor.hazimah23@gmail.com
    atau
    haziqahfatin05@gmail.com
    terima kasih..

    ReplyDelete
  58. Guys, instead of asking the cikgu to email you, it's better kalau cikgu email dekat sorang then you guys pandai-pandailah kongsi. Kesian cikgu.

    ReplyDelete
  59. cikgu tolong emailkan, terime kaseh..
    athirah_fatin98@yahoo.com

    ReplyDelete
  60. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  61. cikgu,saya nak guna isi ini utk exam saya ye.Terima kasih.

    ReplyDelete
  62. cikgu boleh emelkan jwpn ni di faqilah99.fa@gmail.com

    ReplyDelete
  63. Emel jwpn ni kt email sy juga cikgu di...nasha_akma@yahoo.com...

    ReplyDelete
  64. nk juga nasha_akma@yahoo.com..

    ReplyDelete
  65. cikgu sye pon nk tolong emailkan nadylanma@gmail.com

    ReplyDelete
  66. cikgu sye pon nk tolong emailkan nadylanma@gmail.com

    ReplyDelete
  67. cikgu boleh tolong e-mail kan missteddy_85@hotmail.com ... terima kasih

    ReplyDelete
  68. Cikgu blh tlg email ni kat saya x...
    Farahfuzee@gmail.com

    ReplyDelete
  69. cikgu tolong email semua kepada saya
    teoyeeling25@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  70. thank you so much for this. ^_^

    ReplyDelete
  71. tolong email kpd saya jugak....tq

    ReplyDelete
  72. blh sy copy point2 yg cg berikn 2??? nk study ni sbb esok adlh mid exam 2016

    ReplyDelete
  73. Assalamualaikum cikgu. Nk mnta tolong emailkn skema jwapan k3 bab 8 f5 boleh x cikgu?

    ReplyDelete
  74. Assalamualaikum cikgu. Nk mnta tolong emailkn skema jwapan k3 bab 8 f5 boleh x cikgu?

    ReplyDelete
  75. Assalamualaikum cikgu, boleh x emailkan saya jawapan lengkap soalan kbkk kertas 3 no.5 email:dalinfazlina.df@gmail.com

    ReplyDelete
  76. cikgu boleh tolong email kn skema jawapan kertas 3 bab 8.1 form5 , nk guna trial spm ni email:halizazh@gmail.com

    ReplyDelete
  77. cikgu boleh tolong email kn skema jawapan kertas 3 bab 8.1 form5 , nk guna trial spm ni email:halizazh@gmail.com

    ReplyDelete
  78. cikgu, tolong email dekat mohhdzainudin731@gmail.com .. terima kasih

    ReplyDelete
  79. cikgu , boleh emailkan pd sy ahmadayubansari.aaa@gmail.com ... trima kasih cikgu

    ReplyDelete
  80. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  81. pls email to me sinpeiying99@gmail.com

    ReplyDelete
  82. assalamualaikum.. saya minta izin nak print untk ulang kaji ye...terima kasih..nota ini sangat membantu..semoga terus sukses :)

    ReplyDelete
  83. wtf x leh copy

    ReplyDelete
  84. sorry admin sebab carut >>> ^___^

    ReplyDelete
  85. saya dah copy halalkan

    ReplyDelete
  86. mintak izin copy yee . ctrl + c gaiss

    ReplyDelete

Pemimpin Negara Malaysia Sejarah Tahun 6